Commitment MT

Eerder dit jaar is er een strategiebijeenkomst geweest. Hierin is besproken dat de "gun factor" van de klant steeds lager wordt. Voorheen kwamen klanten bij Albert Heijn omdat de service beter was dan bij andere supermarkten en namen zij de hogere prijsklasse voor lief. Echter ervaren de klanten dit niet meer zo en hierdoor maken klanten sneller de keuze voor een goedkopere concurrent. Om deze klanten aan ons te blijven binden is 9+ super belangrijk en zal steeds belangrijker worden binnen onze dagelijkse werkzaamheden.

 

De eerste stap van "elke dag een 8" is het krijgen van commitment vanuit het MT. Wanneer er geen draagvlak voor service 9+ vanuit het MT is, zal het lastig zijn om dit draagvlak vanuit de medewerkers te realiseren. Zorg als MT-lid dat jij de inspiratiebron bent op het gebied van service 9+. Hoe kan je dit doen?

- door zelf het goede voorbeeld te geven

- door het geven van gerichte complimenten naar medewerkers over service 9+

- door concreet te zijn en zaken te benoemen

- door het delen van best practices tijdens het IDB praatje en in de kantine

- er samen met je team 100% achter te staan!

 

Goed voorbeeld doet volgen. Wanneer jij als MT 9+ 'ademt' zal het draagvlak van je medewerkers veel groter worden en gaat het 9+ gevoel leven binnen je filiaal!