Communicatie

Goede communicatie naar medewerkers toe is van belang voor het juist implementeren en behouden van service 9+. Hierbij is het belangrijk dat service 9+ wordt besproken en dat dit ook wordt herhaald. Veel medewerkers zijn zich er niet van bewust hoe "simpel" een 9+ moment kan zijn. Even meelopen naar de auto om een oudere klant te helpen met het inladen van de boodschappen of het uitdelen van een plakje worst aan kinderen op de deli-afdeling. 

Een voorbeeld om binnen het filiaal te communiceren over 9+ momenten is het maken van een successenbord. Naast het creëren van deze borden bij het IDB bord, kan ook het delen van service 9+ momenten via de medewerkers Facebookpagina een mogelijkheid zijn. Op deze manier kunnen medewerkers elkaar inspireren en motiveren om service 9+ goed uit te voeren. Dit zijn voorbeelden van manieren waarop je 9+ meer kunt laten leven binnen je filiaal. De medewerkers komen er op deze manier vaker en concreter mee in aanraking. Het IDB bord, de nieuwsbrief, het vulshiftpraatje of het dagelijkse IDB moment kunnen ook als mogelijkheid dienen om service 9+ nog eens extra te benadrukken.  
 
Een voorbeeld van het successenbord is in de bijlagen te vinden. 
9+ bord
Afbeelding – 1,6 MB 134 downloads
9+ fb
Afbeelding – 140,6 KB 115 downloads