Aandacht
Veel medewerkers willen het graag goed doen voor de klant, dit is voor hen dé drijfveer om service 9+ goed uit te voeren. Een andere belangrijke drijfveer kunnen de complimenten van je leidinggevende zijn. De medewerker wilt graag weten dat zijn of haar positieve gedrag gewaardeerd wordt. Dit willen wij nota bene zelf toch ook. In de oriënterende gesprekken die wij met de medewerkers hebben gehouden is er naar voren gekomen dat zij graag beloond willen worden door middel van aandacht. Medewerkers vinden het fijn als hun gedrag opvalt en dit ook wordt opgemerkt door het management. Zij raken extra gemotiveerd als zij een gericht compliment krijgen van de ASM/SM en de klanten met een goed gevoel de deur uit kunnen laten gaan. (Concreet! Bijv. Ik heb gezien dat jij deze klant een goed alternatief hebt geboden. Super! Want hierdoor is deze klant toch tevreden naar huis gegaan!)
Aandacht kan ook gegeven worden in de vorm van een observatie gevolgd door een persoonlijk gesprek. In dit persoonlijk gesprek kan er een terugkoppeling gegeven worden over hoe de medewerker het heeft gedaan, waarbij er ook een gericht compliment wordt gemaakt en tips worden gegeven ter verbetering.
Maak jouw eigen website met JouwWeb