De medewerker
"De medewerker" is de medewerker die al langer bij ons in dienst is. Onze medewerkers zijn de belangrijkste mensen om service 9+ goed uit te kunnen voeren. Om meer over onze medewerkers en de mening van onze medewerkers te weten te komen hebben we een aantal oriënterende gesprekken gevoerd op basis van een korte vragenlijst. In deze gesprekken hebben we doorgevraagd naar; de motivatie van medewerkers om service 9+ goed uit te voeren, of de opleiding betreffende 9+ toereikend is en hoe de begeleiding van nieuwe en andere medewerkers geoptimaliseerd kan worden. Verder kwam er in deze gesprekken naar voren dat medewerkers vaak niet weten wat service 9+ inhoudt en dat zij het gevoel hebben niet voldoende tijd te krijgen om service 9+ uit te voeren.
Als management heb je het beste zicht op wie van de medewerkers service 9+ het beste uitdraagt. Zorg ervoor dat je de juiste mensen op de juiste plek hebt staan. Zijn je kassamedewerkers wel in staat om een leuk gesprek met de klant aan te gaan? Staan er op je verkoopafdeling medewerkers met de juiste kennis en passie voor hun beroep?
Het geven van het goede voorbeeld vanuit het MT op het gebied van service 9+ is ook een belangrijk aspect. Ga eerst bij jezelf en bij je MT na of jezelf altijd 100% service 9+ bezig bent. Neem jij zelf de tijd om een banaantje uit te delen, maak je zelf regelmatig een praatje met je klanten en reik je ook het product aan waar een klant net niet aankomt?
Maak jouw eigen website met JouwWeb