Sollicitatie
Service 9+ is een eigenschap die wij als MT eisen van onze medewerkers. Om erachter te komen of een sollicitant klantgericht is, zal dit getoetst moeten worden in het sollicitatie gesprek. Een handige tip is om hierbij gebruik te maken van geschetste situaties. Door deze voor te leggen aan de medewerker en te vragen hoe hij of zij hiermee om zou gaan kom je erachter of de medewerker de gewenste eigenschappen bezit.
Als hulpmiddel kan het bestand '9+ structuur sollicitatie gesprek TL' worden gebruikt. Op deze manier kun je zien of de sollicitant op de juiste manier contact maakt met de klant. Een ander goed idee is het voeren van een tweede gesprek. Spreek intern af wie het tweede gesprek voert. In het tweede gesprek wordt service 9+ centraal gesteld, om er zo voor te zorgen dat service 9+ vanaf het eerste moment belangrijk gemaakt wordt bij de medewerker. Zo is er ook een stok achter de deur dat medewerkers bekend zijn met de norm die Albert Heijn aan service 9+ stelt.
Maak jouw eigen website met JouwWeb