Commitment medewerker
Onze medewerkers zijn ons visitekaartje op het gebied van service 9+. Medewerkers kunnen bepalend zijn voor onze klanten en ze kunnen invloed hebben op het wel of niet terug komen naar onze winkels.
Service 9+ helpt ons erbij om te bereiken dat klanten graag terugkomen naar onze winkels. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat medewerkers service 9+ ook daadwerkelijk uitvoeren en beleven zoals wij dat graag zouden willen zien?
- Geef, zoals onder het kopje aandacht al is genoemd, de medewerker voldoende en gerichte aandacht op het gebied van service 9+. Deze aandacht kan ook worden gegeven in de vorm van een observatie.
- Creëer bewustwording bij medewerkers dat service 9+ dé toekomst wordt van ons bedrijf. Als wij het verschil willen en kunnen blijven maken is dit ons belangrijkste middel.
- Ga met medewerkers in gesprek die het service 9+ gedrag (nog) niet uitvoeren. Want weten je medewerkers wel wat service 9+ precies inhoudt, weten zij de gedragswaarden van hun afdeling en waarom lukt het niet of willen ze niet?
- Blijf service 9+ herhalen. Medewerkers kunnen denken dat "het wel weer overwaait" en dit een periode is van Albert Heijn. Door de kracht van herhaling maken wij medewerkers bewust op het feit dat dit geen periode is maar dat dit de nieuwe koers van Albert Heijn is.
- Vier de successen!
- Bespreek service 9+ momenten ook met medewerkers. Vraag tijdens het IDB moment aan medewerkers: "wat was jou 9+ moment van vandaag/ deze week?" Vergeet dit vooral ook niet op de vloer te doen!
Ga er niet van uit dat medewerkers van de een op de andere dag het service 9+ gedrag 100% goed uit voeren, maar stimuleer de medewerkers waar nodig en moedig goed gedrag aan.
Maak jouw eigen website met JouwWeb