Hulpmiddelen
Om elke dag een 8 op 9+ in kaart te brengen zijn we aan de slag gegaan met de mystery shopper lijst.
Afhankelijk van de items waarmee je aan de slag wilt gaan, kun je het onderdeel van het actieplan dat hierbij hoort selecteren en hanteren. Samen zijn wij erachter gekomen dat commitment creëren binnen je winkel een hele grote rol speelt. Anderzijds is observeren, confronteren en vervolgens doorpakken en complimenteren van groot belang. Op deze wijze is het actieplan ook samengesteld, kijkend naar; wat de afdelingen nog nodig hebben en welke klantwaarden hierbij de belangrijkste rol hebben.
Wanneer je 100% focus op dit plan legt, is het realiseerbaar om binnen 13 weken een 8 te scoren en de basis te leggen. De praktijk wijst uit dat veel winkels starten met een beginscore van bijvoorbeeld een 6. Je winkel beheerst dan al een aantal zaken die vermeld staan op de lijst. Deze punten kosten dus minder inspanning. Het is natuurlijk van belang om deze punten direct als successen te vieren. Op deze manier wordt meer draagkracht gecreëerd binnen het team. Vanuit de openstaande punten kun je dan meer tijd investeren in de items die je nodig hebt voor die 8, zodat je het kunt blijven combineren met de dagelijkse bedrijfsvoering en processen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb